Generelle oplysninger

Denne side er ejet af:

Flyon
Frejasvej 26
3400 Hillerød
Danmark
CVR nr. DK26070627
Etableringsår: 2015

Telefonnummer: +45 71990195

Email: sales@flyon.dk

Herunder finder du de gældende Salgs og leveringsbetingelser for Flyon.dk

Betaling

Betaling kan ske med et af de betalingskort, der accepteres herunder.

  • Dankort
  • MasterCard
  • MasterCard Debit
  • VISA
  • VISA Debit/Electron
  • Maestro
  • MobilePay By Danske Bank

viabilldankortmobilepay1

Der pålægges ikke kortgebyr ved betaling med Betalingskort på Flyon.dk.
Beløbet trækkes først fra din konto, når varen er afsendt fra vores lager, Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, der er godkendt ved købet.

 

Faktura

Køb nu – betal, når du vil med Viabill.

ViaBill giver dig mulighed for at shoppe online og dele betalingen op i små bidder. Du kan få lånerammer på enten 2.000 kr. og/eller 20.000 kr.

Den første ramme på 2.000 kr. er helt og aldeles rente- og gebyrfri.
Den anden ramme på 20.000 kr. betaler du alm. markedspriser iht. Sparxpres som er låne udbyder.

  • Få varerne, inden du betaler
  • Betal, som det passer dig
  • Hurtigt kredittjek

Læs Viabill betingelser via dette link.—>  ViaBill.

viabill_banner_faktura_468x120px_hvid

 

Sikkerhed

Ved at indsende en ordre til Flyon.dk garanterer du, at de givne oplysninger vedrørende betalingen af din ordre er korrekte og gyldige. Efter bestillingen er accepteret og behandlet af Flyon, vil betalingen udføres og du vil hermed have givet tilladelse til, at Flyon kan foretage betalings kontrol.

Betalingen sker via en sikker server (SSL) hos Quickpay, og alle personfølsomme data er krypterede, så de ikke kan læses af personalet eller andre.

Priser

Alle priser er angivet i Danske kroner – DKK er inklusive 25% moms.
Når du handler med Flyon.dk indgås handelsaftalen på dansk.

Levering og priser.

Vi bestræber os på at levere fra dag til dag. Alle ordre, der er registreret hos os inden kl 16.00, afsendes samme dag, Ordre der bestilles i weekenden sendes næstkommende hverdag.

Forsendelse

Når du handler hos Flyon.dk får du fordelagtige priser på fragten.

På Flyon.dk kan du vælge imellem forskellige leverings muligheder.

Vi leverer alle pakker til Danmark FRAGTFRIT ved køb over 499,- DKK, til nærmeste GLS Pakkeshop.

Outside Denmark – For our foreign customers.

The Danish VAT of 25% will automatically be deducted before the Ordre is carried out, this applies to customers outside the EU. Tax and duties which may be added to the value of the product purchased as imported to a country outside the EU, is the customer’s responsibility. Flyon cannot be held accountable for this.

*From January 2017 PostNord is charging a fee of 130 DKK for custom fee which is included in the shipment price to Norway.

Afhentning i butik:

Alle Ordre pakkes og sendes fra vores butik på Frejasvej 26, 3400 Hillerød.

Her kan man også selv, afhente sin Ordre indenfor butikkens åbningstid og spar forsendelses prisen.

Vi afsender dagligt pakker fra vores butik, også uden for butikkens åbningstider.

Track and Trace på alle Pakker.

Uanset hvilken transportør du vælger, vil du automatisk modtage en advisering, når din pakke er på vej. Adviseringen sendes både som e-mail og SMS-besked. For at du kan få den bedste oplevelse, bør du ved ordreafgivelse altid tjekke en ekstra gang, at du har indtastet de korrekte oplysninger.

Du kan finde information om din pakke her:

GLS Track & Trace

PostNord Track & Trace

OBS: GLS sender først besked til dig, når din pakke ligger klar til afhentning.

Såfremt kunden ikke er hjemme til at modtage pakker ved omdeling, bliver denne leveret til nærmeste lokale udleveringsted eller Pakkeshop og skal afhentes indenfor 10 dage efter modtagelse iht. advisering.

uafhentet pakker returneres til Flyon og vi vil herefter tage kontakt til kunden vedrørende det videre forløb.

Fortrydelsesret

Når du handler på Flyon.dk har du 14 dages fortrydelsesret jf. dansk lovgivning, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen fra os. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, men
leveres enkeltvis eller i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste forsendelse.

Benytter du fortrydelsesretten tilbagebetaler vi det fulde betalte beløb inkl. Forsendelsen.

For at anvende fortrydelsesretten skal du afgive en erklæring herom senest 14 dage efter modtagelse af varen.
Du kan således ikke blot nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ønsker du at fortryde dit køb skal du underrette os på e-mail: sales@flyon.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.

E-mailen bør indeholde følgende oplysninger:

  • Skriv “Retur” i emnefeltet
  • Navn på køber
  • Ordrenummer
  • Dato for bestilling
  • Dato for modtagelse
  • Købers adresse
  • Dato

Varer der er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
2. Levering af varer der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået tilføjet et personligt præg.
3. Levering af tjenesteydelser under Arrangementer, såsom Kursus, Undervisning, foredrag m.v. , når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres.
4. Brudt plombering på varer der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke efterfølgende er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret eller du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Flyon
Att.: Retur
Frejasvej 26
3400 Hillerød

Den originale produkt-emballage skal fortsat være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da produkt-emballagen giver varen værdi kontra de anvisninger og informationer, som er givet derpå.

Det er derfor vigtigt, at du ikke anvender tape eller skriver direkte på emballagen og ej heller påsætte frimærker eller fragtlables derpå.
Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og du har selv ansvaret for pakken eller varerne indtil vi modtager den.
Gem derfor kvitteringen for afsendelse og/eller track and trace nummer.

Bemærk! Pakker sendt retur som “modtager betaler”, ufranko eller “pakke uden omdeling” vil ikke blive modtaget eller afhentet.

Vi forventer, at du sender varerne hurtigst muligt efter at du har givet besked om fortrydelse. Du skal sende dem retur senest 14 dage efter, at du har givet besked herom.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, som dokumentation for dit køb. Husk at underrette os om fortrydelsen.. (se Fortrydelsesret)

Du afholder selv udgifterne til returfragt af varen når du fortryder dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen retur, tjekker vi at den er i orden, og betaler det beløb tilbage, som du har indbetalt til os ved købet. Beløbet overføres
til samme betalingsmiddel, som du har betalt varen med. Har du f.eks. betalt med kort, overføres beløbet til det betalingskort du har brugt.
Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmetode end standardmetoden, tilbagebetales ikke.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Du kan miste retten til dit købs beløb helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet. Eksempler:

  • Du har taget varen i brug.
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har brudt plombering eller emballage og dermed begrænset fortrydelsesretten.
  • Den originale produkt-emballage er ikke i en sådan stand, at videresalg er muligt.
  • Varen lugter af mad, røg, fugt, parfume, husdyr mm.

Reklamation

I henhold til købeloven, herunder mangelreglerne, har du 24 måneders reklamationsret på alle varer købt hos Flyon.dk.
Du kan således enten få en mangelfuld vare ombytte, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, alt afhængig af den pågældende situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen eller fejlen i produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Ønsker du, at reklamere over en vare skal du sende os en e-mail på sales@flyon.dk og skrive “reklamation” i emnefeltet.

E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

  • Navn på køber
  • Ordrenummer
  • Datoen hvor fejl blev opdaget
  • Beskrivelse af fejl/mangel (Vær grundig og præcis for hurtig behandling)
  • Købers adresse
  • Dato

Herefter skal du afvente vores svar. Du vil oftest blive bedt om, at returnere varen til os så vi kan inspicere den. Du skal i første omgang selv afholde fragtomkostningerne.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis de rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.

Er reklamationen ikke berettiget refundere beløbets ikke og du skal således selv afholde udgifterne til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter inspektionen.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Flyon.dk på tlf: 71990195 eller på sales@flyon.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse sales@flyon.dk

Persondatapolitik

For at kunne indgå en aftale med os via webshoppen skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail

Registreringen af dine oplysninger foretages blot med formål at kunne levere varen til dig.

Du kan således besøge Flyon.dk helt anonymt. Først når du selv indtaster personlige data modtager vi oplysninger om dig.

Når vi indsamler personlige oplysninger via vores webshop, sikrer vi altid, at det sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er blevet informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

De personlige oplysninger registers hos Flyon.dk og de opbevares i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger kryptere.

Vi videregiver ikke personlige oplysninger til tredjepart, undtaget til PostNord eller GLS samt logistikpartnere generelt.

Du kan til enhver tid få oplyst hvilke data Flyon.dk har om dig og evt. bede om at få dem slettet, hvis du ønsker det. (jf. persondatabehandlingsloven) Henvendelse skal rettes til: sales@flyon.dk

Den dataansvarlige på www.flyon.dk er Indehaver Steen Lindblad.

Flyon.dk får aldrig adgang til indtastede informationer omkring dit betalingskort. Samtlige transaktioner håndteres igennem SSL kryptere server.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på flyon.dk er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Salgs og leveringsbetingelser opdateret 08. Juni 2017.